sunnuntai 12. toukokuuta 2013

10 voimakkainta fraasia positiiviselle ihmiselle

Tähän alkuun toivotan hyvää äitienpäivää kaikille äideille! Kuva viime helmikuulta jostain päin Brisbanea. Siitä äitikenguru ottaa nokosia poikasensa kanssa. Oon vieläkin ihan ihmeissäni noista eläimistä! Miten jokin voikin näyttää niin hassulta. :) Lisäks oon myös erittäin kiitollinen, että pääsin tutkimaan maailmaa ylösalaisin ja näkemään kaikkea mahdollista!!



Mulla on jotenki syvällinen olo näin sunnuntai-illalla. Oon miettiny paljon asioita, mitä haluun tehdä elämässäni. Tää elämä ei oo mikään kenraaliharjotus vaan totisinta totta. Nyt on tehtävä asiat, mitä haluaa tehdä, ettei tarvi kiikkustuolissa miettiä että "mitä jos". Löysin muistiinpanoistani 2010 kirjottamani ohjeita, joita aion nyt jakaa teille. Nää on otettu alunperin jostain viisaasta kirjasta, eikä siis todellakaan oo mu omakeksimiä. Alunperin lauseet on myös englanninkielellä. Oiskohan kirjan nimi peräti ollut "10 most powerful frases for positive people". Täytyy kattoo googlesta... Kommentit lauseiden jälkeen on mun omina. :)


10 voimakkainta fraasia positiivisille ihmisille

1. Olen väärässä

Tää on todella vaikea sanoa, etenkin suomalaisille sisupusseille jotka ei "kirveelläkään" tahdo myöntää olevansa väärässä. Täytyis oppia nauramaan itelleen ja antamaan itelleen anteeks sen, että on ollut joskus väärässä. Nimittäin kaikki meistä on joskus väärässä. Tähän väliin sopii mun puolison mulle sanoma elämänohje: "Opi nauramaan itelles, ku mäki nauran sulle". Jotenki noin se meni...

2. Anteeksi

Kaikki tietää tän. Lapsillekki opetetaan pienestä pitäen pyytämään anteeksi mut miks se sit on aikuisille välillä niin hankalaa??

3. Pystyt siihen (you can do it)

Kannustaminen tulee joiltakin kulttuureilta luonnostaan, mutta meidän kulttuurissamme se on hieman vaikeampaa. Meillä töissä on todella harvinaisen kannustava ilmapiiri!! Oon todella ylpeä siitä. :) Yleensähän työpaikoilla kukaan ei halua toisen menestyvän sillä ei pääsisi itse eteenpäin.

4. Uskon sinuun

Jos uskoo muihin, voi pikkuhiljaa alkaa kuvitella, että uskoo itseensä myös. Jokaisesta voi tulla jotakin suurta. Niin mä uskon. :)

5. Olen ylpeä sinusta

Kuulin tässä muutama päivä sitten esimerkin suomalaisesta miehestä, joka sanoi ekaa kertaa tyttärelleen "olen niin ylpeä sinusta" tyttären ollessa yli kaksikymmentävuotias. Jakakaa ihmiset tätä tunnetta muillekkin! Se kelle sanot sen tuntee itsensä erittäin tärkeäksi.

6. Kiitos

Itsestäänselvyys. Tätä täytyisi viljellä päivittäin monta kertaa. Taas lapsille opetettu pieni sana unohtuu monelta aikuiselta. Itsekin täytyy myöntää, että ei aina muista olla kiitollinen kaikesta, mistä pitäisi olla.

7. Tarvitsen sinua

Tiedämme jokainen sen uppiniskaisen hetken, jolloin on erittäin hankalaa pyytää apua. Ylpeys ei vaan tahdo antaa periksi.

8. Luotan sinuun

Täytyy myös itse olla luotettava. Kun luottamuksen menettää, sitä on erittäin hankala saada takaisin. Kun joku on luottamuksesi arvoinen, kerro se hänelle.

9. Kunnioitan sinua

Hassua, en varmaan ole sanonut tätä lausetta kenellekään muulle, kuin puolisolleni. Kuitenkin elämässäni on kymmeniä ihmisiä, joita kunnioitan syvästi. Eräs koulukaverini isä sanoi tyttärensä häissä maljapuheessaan "kilpailkaa toistenne kunnioituksesta". What a lovely thing to say! Siitähän parisuhteessa on kyse. Täytyy kohdella toista niin hyvin, että ansaitsee paljon kunnioitusta.

10. Rakastan sinua

Mun sukupolvelle tämä on paljon helpompi sanoa kuin esimerkiksi vanhempieni sukupolvelle. Eikös se yleensä mene niin, että kun mies kerran vaimolleen sanoo "rakastan sinua" hänen ei tarvitse uudelleen sitä sanoa, jos ei mieltään muuta. ;)


Noniin tässä oli mun sunnuntai-illan avautuminen. :) Lauseet toimivat vain ääneen sanottuina, eli ei riitä, että mielessään ajattelee rakastavansa, vaan tunteet on tuotava ilmi. Miksi et sanoisi ääneen näin tärkeitä lauseita? Mitä sulla siinä on hävittävää? Mun tavoitteeni on, että ensi viikolla sanon jokaisen näistä lauseista ääneen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti